Can you Believe it? - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Susanne Slot - WaarBenJij.nu Can you Believe it? - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Susanne Slot - WaarBenJij.nu

Can you Believe it?

Door: susanneslot

Blijf op de hoogte en volg Susanne

10 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Zo, hier dan weer een kleine update van farmer Suus!

Ken je die programma's zoals Jouw vrouw, mijn vrouw en Puberruil? Nou dat was dit exactly!
Susanne Slot van klein gezin, non christian komt terecht bij een gezin met 11 kinderen, extreme christian.
Met het woord extreme wordt dan ook letterlijk extreme bedoeld. Een paar voorbeelden;

Er was geen televisie, radio en internet en de kinderen deden allemaal aan homeschooling, ivm de slechte invloeden van buitenaf.
Ook mocht Suus naar de hoek van het land lopen om een telefoontje te kunnen plegen, kortom er was ook geen bereik en de man van het gezin leek sprekend op Hagrid van Harry Potter, maar dat is verder bijzaak.

Er werden voornamelijk christelijke spelletjes gedaan en er werd veel uit de bijbel gelezen, De familie heeft mij dan ook meer dan duidelijk gemaakt waar ze voor staan en hoe God het allemaal bedoeld heeft. Conclusie; deze familie had een totaal tegenovergestelde levensstijl dan ik, wat het natuurlijk ook interessant maakte! Wat het minder interessant maakte was dat ik na het diner terug moest naar mijn kamer zodat de familie een familie kon zijn en ik de hele avond aangestaard werd door een Jezusbeeldje en ik mijn nagels wel 3x per avond lakte aangezien ik om 18.30 al op mijn kamer zat. Ik was dan ook heel blij toen een paar dagen later twee Chinese jongens ook kwamen werken op deze farm, het enige nadeel hiervan was dat ze nogal onsmakelijk waren tijdens het eten. Dus na twee maaltijden tussen deze twee smakkende en boerende Chinezen te hebben gezeten was ik ook niet meer zo gelukkig met ze.

Maar nu even to the point;
Het werk wat ik voornamelijk heb gedaan in mijn supersexyblauwegrote overal is koeien hooi voeren en verplaatsen naar betere grasvelden (ben gelukkig niet uitgegleden in de koeienvlaai) en in de tuin omharken op zoek naar aardappelen! Ik vond het echt heerlijk om dit werk te doen en zo de hele dag lekker in de buitenlucht bezig te zijn. Ik heb toch heel veel lol met de chinezen en de familie gehad! In het geheel was het absoluut een mooie ervaring, in het begin moest ik even wennen maar over het algemeen heb ik het erg naar mijn zin gehad!
En zeg nou zelf, die overal staat me best goed, toch?

  • 10 Juli 2011 - 09:29

    Sjack En Nely:

    Praise de Lord. Wat een belevenis.
    Fijn om weer wat van je te horen en je ziet er erg sexy uit. Blijf genieten.
    Dikke kus van ons

  • 10 Juli 2011 - 09:47

    Opa En Oma:

    Blij weer iets van je te lezen het was alweer een tijd geleden.
    Maar zo,n christelijk gezin kan nooit kwaad maar of het nou zo christelijk is om je savonds naar je kamer te sturen???
    Maar ja dat was ,waar zit je nu??
    Het schiet op voor j het weet ben je nu thuis Heb je daar ook wel weer zin aan of teken je bij??
    Van ons krijg je een dikke kus en geniet. Opa en Oma

  • 10 Juli 2011 - 12:18

    Fokje:

    He Suus, je kan zo mee doen aan de tractor races. Staat je super hoor die overall, maar ja wat staat jou nou niet!! Wat een geweldig mooie omgeving daar zeg. En die koeien kijken helemaal verliefd naar je. Wederzijds heb ik al wel begrepen??!!
    Als ik het zo begrijp ben je daar al weer weg. Hopelijk vind (of heb) je weer zo,n leuk baantje. Het was niet echt zwaar werk toch?? Nou meid, geniet maar verder van je resterende tijd in NZ... de tijd vliegt he! Hoop wel dat je die super hippe overall meeneemt naar Nederland. We kunnen nog wel een tuinman (lees vrouw) gebruiken. Veel plezier bij je verdere avonturen. Dikke kus van Piet en Fokje

  • 10 Juli 2011 - 14:25

    Kitty:

    .........wauw. Ik val van de ene in de andere verbazing..!? hi hi
    Wat een belevenissen, Suus. Helemaal leuk en wat een geweldige foto's !!
    Blijf lekker bezig en vooral blijven GENIETEN...!!!!
    Dikke tut Kitty

  • 10 Juli 2011 - 19:31

    Jannes:

    heeeeeeeeeee lieverd wat een gezin net iets voor jou :P ik zie wel dat dit werk echt iets voor je is en die overal moet je meenemen die staat je echt geweldig blauw is echt je kleur!!

    je komt bijna weet terug gelukkig heb er zin in ps had je mijn berichtje nog gehad? tot over 25 dagen schatje xxxxxxxxxxxxxx

  • 14 Juli 2011 - 12:28

    Denyse:

    Haai Skat,

    Wat een belevenissen allemaal weer zeg, helemaal super. Dus je hebt je ven vermaakt bij het kleine huis op de prairie :)
    In het vervolg gaan we hier dus al die boeren feesten af, jij hebt er nu verstand van.
    Vind het erg leuk om je op deze manier te blijven volgen....maar zou het ook leuk vinden om weer eens live bij te kletesen.

    Meis geniet nog van volle teugen en ik kan niet wachten op de laatste reis verhalen.

    PS; Hier alles opzich goed maar zo nu en dan weer even een hobbel in de weg (niet qua relatie btw) maar dat vind ook allemaal zijn plek wel weer.

    XX

  • 18 Juli 2011 - 08:10

    Wyts:

    Hé Suus,

    Wow ik ben echt dik tevreden; ik heb nog even gekeken wat ik vorige keer heb getypt;

    'Zie het al voor me; jij in een stoere overall tussen de koeien en moet nu ik dit zo typ wel een beetje lachen'

    Noooouuuu moet ik eerlijk zeggen dat ik wel even stiekem heb gelachen toen ik je op de foto zag op de quad in een overall..:-D Eerlijk is eerlijk, het staat je goed, ik heb zo het idee dat die christelijke familie helemaal niet zo slecht voor jou is/was ;-)..Bist gezegend!

    Nog een paar weekjes, dan is het zover! Goede planning trouwens want hier wil je weertechnisch niet zijn, het Simmer yn Fryslân gevoel is nog niet daar helaas...Hopelijk begint de zon te schijnen als jij terugkomt!

    Geniet er nog even van, dikke tùt XX

  • 19 Juli 2011 - 11:10

    Eke:

    Haai!
    Ik had je geweldige verhaal al gelezen ;-), nu ook nog even een reactie van me.
    Mooi dat je het nog naar de zin hebt, maar ook wel erg leuk dat je bijna weer thuis komt. Of denk ik nu in eigen belang? ;-) Hoe dan ook, ik vind het hartstikke gezellig! Ben benieuwd naar al je (live) verhalen straks, dus zorg maar dat je de komende 2 weken nog veel leuke dingen gaat beleven!!
    Veel plezier!!! tut!

  • 19 Juli 2011 - 11:20

    Anne En Jacco:

    Wat in prachtige, grappige en geweldige foto's.. Het maakt het verhaal in iedergeval wel duidelijk.. Wat een levensles voor je suus bij dat gezin! haha Waarschijnlijk sta je nu nog meer achter je eigen keuzes/leefwijze :D Wel eens mooi om mee te maken natuurlijk.
    Nou de tijd die je voor jezelf wou, heb je dubbel en dwars gekregen zo te lezen:D
    Inmiddels alweer ergens anders? of nog een tijdje met Hagrid en de chinezen? Goeie combi trouwens!
    Doeie lieve suus!
    Xx

  • 20 Juli 2011 - 06:58

    Wiep:

    He Suuske!

    Haha zo he, jij beleeft nog eens wat :D Machtig hoor!! En dan kijk ik even in de zijkant van het scherm; 'ik ben terug over 15 dagen'. Jeeeeetje wat snel alweer!

    Enjoy it zou ik zeggen! Zie je snel meid,

    Leafs xxxx

  • 20 Juli 2011 - 08:55

    Piet:

    Heee Susan,

    Enigzins jaloers, maar,

    vresleijk trots op je, lekker dat het je goed en gezellig dat het je zo afgaat.
    Lees met plezier je ervaringen,
    wacht de verhalen na 4 augustus wel af, je lijkt op je tante,

    Groetjes uit Heemskerk van mij en natuurlijk Fokje

    Piet

  • 20 Juli 2011 - 19:19

    Klaas En Joke:

    Eindelijk weer eens een berichtje van ons. Ha Ha wat zie je er geweldig uit als boerin!, staat je echt goed , en jij weet nu dus alles van het platteland !!
    Zijn benieuwd wat je nu aan het doen bent, maar zag dat het wel opschiet voor je..... nog 15 dagen en dan back home ! time flies !!
    Nog een hele fijne tijd koester al die geweldige momenten , en neem ze mee in je rugzak !!!
    Liefs van Klaas en Joke

  • 21 Juli 2011 - 15:26

    Boudien:

    he lieve susen eindelijk wat van mij. Ja dit boeren leventje staat je wel ha ha, jeetje wat maak je wat mee he, nog een paar weekjes en dan zit het er al weer op. wat gaat de tijd ook snel je zal al vast weer een eind verder zijn. wij gaan vannacht om ca vier uur rijden richting spanje he meid we wensen jou nog veel reisplezier dikke tut van us

  • 23 Juli 2011 - 19:37

    Sjack En Nely:

    Hoi Susanne
    Wij gaan morgen met de sleurhut op vakantie. We zoeken het mooie weer op. Het lijkt hier nu wel herfst. We zijn er dus niet als je thuiskomt. Geniet nog maar lekker en tot ziens. Kus van ons.

  • 29 Juli 2011 - 08:27

    Berber En Martijn:

    Hahaha...
    Zoiets moet jou net weer overkomen, wie weet is het wel een wijze levensles geweest ;)

    Nog veel plezier de laatste dagen voor de reis terug...

    Dikke tút Ber en Martijn

  • 29 Juli 2011 - 13:02

    Enny:

    Hoi Suus, sorry dat het zolang heeft geduurd! Maar we zijn vandaag pas terug gekomen van vakantie. 4 weken weg geweest en niet alleen maar mooi weer. Waren erg blij met onze kachel!! Maar wat een avontuur weer en prachtige foto's. Ben benieuwd wat je volgende onderneming is geweest! Maar daar hoeven we niet lang meer op te wachten! Hoop dat je toch ook wel weer zin hebt om naar huis te komen, al ga je het daar ook missen! Maar weet dat wij wel blij zijn je straks weer te zien! He Suus wij wensen je nog een paar fijne dagen en een heeeeele goeie reis terug! Dikke tut van Harald en Enny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Mijn eerste reis

Werken en rondreizen in het schijnbaar prachtige Nieuw-Zeeland!!

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2016

Laos

29 December 2015

Cambodja

13 December 2015

Beautiful Myanmar

28 November 2015

Goodbye Thailand

12 November 2015

In the jungle
Susanne

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 30351

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 29 Februari 2016

Backpacken Door Azie

04 Mei 2011 - 04 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: