Cambodja - Reisverslag uit Phumĭ Nésat, Cambodja van Susanne Slot - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Phumĭ Nésat, Cambodja van Susanne Slot - WaarBenJij.nu

Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Susanne

29 December 2015 | Cambodja, Phumĭ Nésat

Hier is dan zoals beloofd mijn verhaal uit Cambodja. Ik zit hier alweer een week en in totaal ben ik al bijna acht weken onderweg, het is een groot cliché maar gaat de tijd toch snel! Vorige week is ook Marije hier aangekomen, gek om iemand van thuis ineens in deze andere wereld te ontvangen. Wel erg leuk uiteraard. We zijn onze reis begonnen in Siem Reap. Hier hebben we de tempels van Anchor gezien. Daarna de nachtbus gepakt naar de hoofdstad Phnom Penh die bekend staat om de Killing fields van de tijd van de Rode Khmer. Hier hebben wij eerste kerstdag doorgebracht, erg heftig allemaal! De volgende dag weer de hele dag in de bus naar Kratie. (We hebben maar twee weken dus er is een strakke planning haha) Hier hebben wij op een boot mogen genieten van de vele dolfijnen die zich om ons heen lieten zien! Machtig! En ook hebben we een fietstocht gemaakt op een prachtig eilandje nabij Kratie. Op het moment dat ik dit verslag typ zitten we weer in de bus naar Sihanoukville. We gaan naar de kust! Van kerst hebben we weinig meegekregen maar oud en nieuw gaat hopelijk een mooie feestje worden aan het strand van het vet mooie eiland Koh Rong.

Voor iedereen alvast een goed uiteinde gewenst, en we maken er weer een avontuurlijk jaar van! Verder weet ik niet wat ik behalve gezondheid nog meer kan wensen, ik leef m'n droom

• 29 December 2015 - 10:05

Oma En OPa:

Suus, het ziet er allemaal te gek uit. Wat moet al dat ongedierte op een bord?? Hoe warm is het daar?? Lekker of heet??
    Wij zijn de Kerstdagen ook weer door gekomen in het bijna voorjaar wat we hier hebben. Maar, volgende week krijgen we winter is de voor spelling dus moeten we de muts uit de motten ballen halen. Geniet jij dus maar van de zon.
    Bedankt voor je bericht en de foto,s de groeten van ons en een dikke kus.

• 29 December 2015 - 12:05

Dirk Slot:

Hoi Meissie,

Geweldig om zo je droom te kunnen leven....de meeste leven alleen maar dromend. Al moet ik zeggen dat zo'n bord spinnen beter passen in een nachtmerrie. 1ste Kerstdag op de Killing Fields is ook erg heftig en weinig dromerig....maar moet je wel hebben gezien als in Cambodja bent. Dat zet alles weer fff in een juist perspectief.........helpt om de alledaagse "o zo grote zaken" weer te relativeren.

Gaaf dat het met Marije zo leuk is, maar inderdaad heel apart dat jullie samen dit delen. Samen reizen, dolfijnen zien en van alles delen is een verrijking van jullie vriendschap.

Ga volop genieten van deze oosterse jaarwisseling, 2015 speciaal achter je laten en 2016 spectaculair beginnen.................in elk geval weer stiekem gaan nadenken over nieuwe dromen. Je moet ze immers blijven leven.

Je vader

• 29 December 2015 - 15:11

Collega's Wumkeshûs:

Hallo Suus,

Hier even een berichtje vanuit het Wumkeshûs, We genieten telkens van je prachtige verhalen en schitterende foto's. We kunnen ons voorstellen dat je momenteel echt je droom leeft want zo mooi is het daar ook. Wat beleef je daar ook veel, zo net nog je verhaal van de trein hier verteld en de mensen lagen helemaal dubbel! Het lijkt ons erg heftig wat je hebt gezien bij de Killing Fields, we hebben even opgezocht waar daar is gebeurd en dit moet echt verschrikkelijk zijn geweest..

Lieve Suus we missen je heel erg hier en kunnen niet wachten tot je weer terug bent zodat je ook eens iets van je nieuwe kook kunsten kunt laten zien!!!

Dikke Tût,

Je Collega's en de bewoners van de dagbesteding!

• 30 December 2015 - 15:30

Anne:

Ha Reizigers!
    Wat een belevenis weer, prachtig.
    De plaatsen die jullie bezocht hebben klinken zowel prachtig als indrukwekkend.
    en die spinnen......! ook geproefd?
    Bijzonder dat jullie deze momenten als vriendinnen mogen meemaken!
    Geniet van jullie reis en alvast een Knallend en gezond 2016!

Liefs van ons!

• 30 December 2015 - 21:15

Fokje:

Hè Suuske,
    Wat fantastisch dat je ons zo mee laat genieten. Het is inderdaad voor velen onder ons een grote droom om dit soort reizen te maken en jij doet het gewoon. Nou ja gewoon...... Je beleeft zoveel en ziet mooie maar zeker ook minder mooie zaken. Armoe, killing fields, maar ook prachtige natuur en mooie mensen. Hoe bijzonder is het, een school dolfijnen om je heen. Wij moeten het hier doen met een kom met guppen

• 31 December 2015 - 09:55

Marjan Zijlstra:

Hallo Susanne ,
    Wat heb jij jouw avontuur weer fantastisch beschreven .
    Samen dit met Marije beleven ik vind het geweldig.
    Op een boot en dan dolfijnen zien ,hoe bijzonder is dat!!.
    Spinnen ,maden ,jakkie .
    En dan weer gezellig in de bus tussen de locals dat is ook geweldig.
    Ik wens jou en Marije een gelukkig en gezond en voorspoedig 2016.
    Een goede voortzetting van jouw avontuur geniet ervan!!!.

• 01 Januari 2016 - 17:01

Enny:

Hé Suus allereerst een heeeel gelukkig, gezond en avontuurlijk 2016!!!
    Wat weer een mooie verhalen en plaatjes. Zo leuk om een beetje mee te reizen (in het echt zal me dat niet gebeuren