Beautiful Myanmar - Reisverslag uit Mithwegon, Myanmar van Susanne Slot - WaarBenJij.nu Beautiful Myanmar - Reisverslag uit Mithwegon, Myanmar van Susanne Slot - WaarBenJij.nu

Beautiful Myanmar

Blijf op de hoogte en volg Susanne

13 December 2015 | Myanmar, Mithwegon

Vandaag is het alweer mijn laatste dag in Myanmar. Ik kan wel zeggen dat het een heel bijzonder land is met misschien wel de meest lieve mensen op de wereld. Nou ben ik natuurlijk nog niet over de hele wereld geweest hihi maar de bevolking is ongekend vriendelijk. Het is een bijzondere combinatie van nieuwsgierigheid en verlegenheid maar doen toch ook alles om je als toerist welkom te laten voelen. Ondanks dat ik door veel mensen (stiekem) op de foto gezet ben heb ik mij geen moment onveilig of ongemakkelijk gevoeld.

Ik vond het toch wel opvallend/confronterend hoeveel armoede er toch nog in dit land is. En het voelt alsof je ver terug in de tijd gaat. Toch heb ik hele mooie dingen gezien en beleefd! Onder andere heb ik de oude tempelstad Bagan bij zonsopkomst bewonderd, met monniken gesproken, een geweldige trekking van 2 dagen gedaan met een homestay bij een locale familie en een treinrit van 15 uren gemaakt. Dit laatste was overigens ook wel een avontuur, ik ging met de trein van Hsipaw naar Mandalay (165km). De trein reed langzaam omdat het nogal een 'bumpy ride' is, tussendoor ook nog over een gigantisch hoge brug gegaan heel spannend allemaal! De rit zou er ongeveer 10 uren over doen, tot we aan het laatste gedeelte toe waren stonden we stil op een station. Omdat dit wat lang duurde ging ik een kijkje nemen, was de hele trein weg! Alleen onze wagon stond er nog, zoiets had ik nog niet meegemaakt. Uiteindelijk 3 uren gewacht tot we weer aangekoppeld werden en kwamen middernacht (gelukkig) veilig aan. Ik heb zoveel om dit hele gebeuren gelachen dat ik me er gelukkig niet echt druk om heb gemaakt. Blijkbaar kan dit in Azie allemaal haha ! Ik ben zeeeeerrrr blij dat ik in dit land ben geweest.

Ik vind het erg lastig om een indruk in woorden op te schrijven dus hopelijk geven de foto's een goed voorbeeld!

Mijn volgende verhaaltje komt hoogstwaarschijnlijk uit Cambodja

  • 13 December 2015 - 14:18

    Gerrie:

    Mooi hoor Suus , Kom die kant ook maar op had wel gedacht dat dit een bijzonder land was.
    Heb daar vroeger veel Birma riet vandaan gekregen , zoals de rieten kist die jij in Sneek had .
    Nog veel plezier.
    Liefs Gerrie

  • 13 December 2015 - 15:30

    Enny:

    Prachtige plaatjes Suus, je beleeft wel wat!!

  • 24 December 2015 - 11:24

    Lies Alberts:

    Lieve susanne

    Ik kreeg van satske jou adres ik dacht nu moet ik haar even mailen hoe is het daar al heel veel gezien hoorde ik maar ik heb ook wel wat gevolgd van jou reisverslag en prachtige plaatjes natuurlijk. Heb je leuke mensen om je heen want dat is natuurlijk ook wel belangrijk alhoewel je kan ook goed alleen wezen zei je toen nu het zal een hele belevenis wezen we horen het straks wel als je weer terugkomt in het bonifatiushuis Nou meid ik wens je nog veel reisplezier toe en kom in goeie gezondheid weer terug.

    Groetjes en liefs van lies

  • 27 December 2015 - 13:54

    Petra:

    Hoi Suus, fijn om weer even wat van je belevenissen te kunnen lezen.
    Het is je goed gelukt om in woorden je belevenissen uit te drukken.
    Wat maak jij wat mee zeg, geweldig.
    Hier vandaag (zondag 27 december) een trieste regenachtige dag.
    Heel veel plezier nog en hou ons op de hoogte.
    Groetjes van Petra

  • 28 December 2015 - 14:31

    Laura:

    Hey lieve Suus!

    Wat super leuk je verhalen te lezen en uiteraard je foto's te bewonderen! Wat straal je en wat kom je op prachtige plekken! Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhalen.

    Dikke tut

    Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Mithwegon

Mijn eerste reis

Werken en rondreizen in het schijnbaar prachtige Nieuw-Zeeland!!

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2016

Laos

29 December 2015

Cambodja

13 December 2015

Beautiful Myanmar

28 November 2015

Goodbye Thailand

12 November 2015

In the jungle
Susanne

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 30341

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 29 Februari 2016

Backpacken Door Azie

04 Mei 2011 - 04 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: